Och så var det lördag

Och så var det lördag igen. Tiden går så jävla fort så att man blir livrädd. Jag är redan 30 år och 11 dagar gammal. Jag längtar redan tillbaka till Thailand så att det nästan gör ont i själen och jag sörjer min absoluta favoritartist. Whittan.

Jag utlyste tre dagars landssorg den dagen hon dog. Verkligen. Jag har i tidigare inlägg berättat om hur jag legat och lyssnat på hennes kassetter när jag var liten, på min gamla radio som knappt höll ihop. Hon var.. ÄR... en av vår tids största artister, den största sångerskan. Vem fan var Michael Jackson jämför med Whitney Houston? Han kunde för fan inte ens sjunga ordentligt. Men tyvärr dog hon inte nu. Hennes röst har varit död sedan länge. Tragiskt men sant. Man kan säga att Bobby Brown dödade henne. Och hennes karriär.

Sitter och kollar på Bodyguard i min ensamhet. Har varit barnpassare ikväll. Det gick jättebra. Vi åt pastaälgar och falukorv och sen kollade vi på Wall-E. Eller rättare sagt, dom kollade på film och jag kollade på Whittans begravning på datorn. Kevin trillade in vid 21 och somnade på soffan och jag tvingade precis in honom i sängen eftersom han ska upp på simskola JÄTTEtidigt imorgon. Han och barnen tycker såklart att jag ska följa med, men jag han vänligt men bestämt förklarat att min sömn är viktigare än att dom lär sig simma. Dom förstår inte riktigt vad jag menar eftersom dom tycker att det är fullständigt normalt att gå upp klockan 6 en söndag. Sjukt.

Men idag har vi iallafall varit och åkt skridskor. Jag låg ner mer än vad jag stod upp men Kevin tyckte iallafall att jag var duktig. Han har fått för sig att vi ska köpa rullskridskor till sommaren. Jag undrar om det är något fel på honom och försöker påminna honom om den gubben som jag höll på att ta livet av med skateboarden förra våren när han tvingade mig att provåka. (Jag skulle hoppa av skateboarden men istället sköt jag den rakt fram så den fastnade under en cyklande gubbes trampa så han nästan trillade av cykeln. Jag landade på ena benet på nåt konstigt sätt och sträckte ena sidan på ryggen. Mmmm. Jättekul)





Sötnosar.

Nu ska jag kolla färdigt på Bodyguard i min ensamhet och sen krypa ner bredvid min mysiga badpojke!

Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0