Glimmingehus

Har ni tänkt på att när man är utomlands så sightseear man som fan och sen när man är hemma så gör man det aldrig? Man vet fan knappt vad man kan se som ligger runt sitt egna hem.
Sååå idag när vi vaknade och det var igenmulet på himlen så var vi ju tvugna att komma på nånting att göra. Två stycken småbarn klarar inte pressen att sitta stilla framför tvn hela dan så jag googlade lite och kom fram till att jag aldrig sightseeat nånting alls runt omkring Malmö. (Förutom brofästet, men jag vet inte om man kan kalla det för sevärdhet) Så vi styrde den nya vita fina Golfen mot Österlen och Glimmingehus. Det var faktiskt jätteintressant och det var barnvänligt dessutom. Det kostade bara 60 kr per vuxen att gå in och då var det gratis guidad tur också så det var ju dessutom billigt :)

Barnen tyckte att det var jättespännanden att gå runt inne i borgen och höra historierna hur folket bodde och vad man gjorde där. Jag tyckte också att det var ganska intressant så detta rekommenderas!



Det började med att man med klossar skulle bygga en likadan borg som Glimmingehus.
Pappa tyckte det var roligast!


Högst upp i borgen!


Många trappor, jag som är mest otränad blev nästan anfådd.


Tjejerna fick plocka blommor i örtagården med hjälp av en medeltidsklädd tant.


Mysdag!

Avslutades i Skillinge med middag på hamnrestaurangen. Myspys!

Imorgon drar vi till Ystad djurpark!

Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0