Semester å sånt

Då var det snart dags för en veckas semester. Nästa vecka ligger jag raklång vid poolen om vädret tillåter. Och det ska det fanimig göra.. Yoda har också semester nästa vecka så vi ska spela Skip-Bo och sola och någon dag ska vi också låta barnen va med.

Om vädret INTE blir bra (vilket man nästan kan tippa på) så tar vi barnen och gör en "upplevelse-vecka". Vad innebär då detta undrar ni? Jodå, då kör vi alla roliga grejer på en vecka. Skånes Djurpark, Ystad zoo, Tivoli osv.. Ska det regna eller vara molnigt kan vi lika bra göra en massa grejer istället annars kommer jag bara sitta hemma och deppa ihop framför tvn...

Iallafall så har jag sålt min lägenhet! Jag fick ingen speciell vinst på den utan det blev ungefär vad jag gav för den när jag flyttade in för 5 år sen. Jag köpte ju den när det var som allra dyrast. Men jag var tvungen att ha nånstans att bo så det fick bli så. Och så var ju Mulle tvungen att ha nånstans att gå ut. Min älskade Mulle. Han har numera flyttat till Tvillingmammans nya boende och han trivs som fisken i vattnet. Han har fått en kompis och dom springer och luktar varandra i gumpen hela tiden så Tvillingmamman skickade ett sms att det förmodligen snart blev kattbröllop :) Min största förhoppning i livet är att det någongång ska komma ett vaccin mot kattallergi så att Kevin kan stå ut med honom och han kan flytta hem igen. Men det ser inte så ljust ut på den fronten tyvärr.

Fast ett djur ska vi faktiskt ha i vårt hus (när vi nu hittar det). En nymfparakit! Jag har ju alltid haft en sådan, ända sedan jag var liten fram till för bara några år sen när den sista dog. Dom är väldigt sällskapliga och kan bli fruktansvärt tama. Så en sån ska vi ha :) Kevin tycker att vi ska ha en hund också, men vi får väl se vad det blir med det. Jag är absolut inte nån hundmänniska och jag tänker inte vara tvingad att gå ut med nån hung när det spöregnar eller är 15 minusgrader. Vi får väl se vad det blir med det.

Annars så kan jag tipsa om en barnklädesrea som jag ska till imorgon och tänkte göra seriösa fynd!
Gå in på http://www.finabarnklader.se och kolla. Det är på någon adress nere i Limhamn! Skynda fynda!

Nu ska jag snart gå hem, wiiihooooo! Glöm inte att spana in mig på Instagram som jag uppdaterar oftare än bloggen!



Kommentarer
Postat av: Grannen ovan

Grattis till sålda lägenheten grannen, eller kanske jag får säga ex-grannen.. Vad blir d för ny grane åt mig då? Hoppas det börjar lossna med hussökandet också så ni kan hitta ert drömhem snart! Skönt att läsa att Mulle har det bra med :)

/Sandra

2012-07-02 @ 13:21:00
Postat av: Karoline

Jaa, vilken tur jag hade som fick sålt den så snabbt :) Det blir en gammal tant så jag hoppas hon är snäll :) Tyvärr så funkar det inte så bra där Mulle är nu, jag hoppas på att det blir bättre annars måste jag ta bort honom. Det skär i hjärtat men jag vet inte vad jag ska göra med honom :(((

2012-07-06 @ 20:47:37
URL: http://misskarolines.blogg.se/

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0