Förritiden hade man sovmorgon på helgen

Jag kommer ihåg en tid då man hade sovmorgon, den är ganska avlägsen nu, men en gång i tiden så hade jag sovmorgon vaaarje helg och jag älskade det!
Nuförtiden blir det ett kryss i taket om man får sova längre än till 8.

Igår blev man väckt av skrik och bråk vid halv åtta, Kevin var uppe och höjde rösten och satte på en film så vi iallafall kunde sova en timme till kanske. Sen var det bara att gå upp, det var ju iallafall jättefint väder så vi åkte in till den där lekplatsen inne vid stadsbiblioteket ni vet? (Nä, jag visste inte heller att där låg en speciell lekplats men det gör det tydligen!) Så vi var där en stund och sen gick vi en runda i Kungsparken. Mysigt och verkligen vårväder!





Sen på kvällen dumpade vi av barnen hos farmor och farfar och sen åkte vi upp till Ängelholm till min faster.
Det är så roligt för min faster och hennes man är riktiga vinmänniskor. Åker jorden runt för att besöka vingårdar och vet exakt allting om vin. Dom ööpnar alltid en 3-4 flaskor förklarar vad det är och vilken druva och allt sånt som man bara tycker låter som rena latinskan. Och Kevin sitter där och bara nickar och "ja, men jag tar den där.. andra.. eller första.. eller det går bra vilken som" Han är så söt :)

Idag fick jag lite sovmorgon iallafall. Kevin var uppe tidigt och skulle på simskola och jag stannar naturligtvis i sängen då. Sen kom han hem med bullar och frukost och sen åkte dom iväg igen och ska gå på gympa så nu har jag lite ensamtid. Fint som snus :)

Glöm inte titta på Vasaloppet och slumra lite emellanåt, perfekt söndagsnöje!

Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0