Nytt liv

Ja, veckorna bara glider förbi och snart är det riktigt varmt ute och man kan äntligen kasta ner vinterjackan i källaren. Här hemma står tiden still i väntan på någon vänlig själ som kan tänka sig ta hand om min älskade katt. Jag letar inte väldigt aktivt, men får väl snart börja med det. Det håller inte längre att flänga fram och tillbaka mellan lägenheterna. Det är ingen som mår bra av det. Tvillingmamman bor här varannan vecka så det får vara så så länge.

Hemma hos Kevin händer det grejer å andra sidan. Vi har förnyat köket en aning så att det ska se bättre ut vid en försäljning så luckorna har varit inne på sprutmålning och det är inhandlat ny-begagnad kyl-frys och spis. I helgen ser det ut som om det kommer upp nytt kakel och ny bänkskiva sen är det typ färdigt.
Även Kevin och tjejerna har under detta året vi har träffats undergått förändring och förvandling. Kevins klädstil i början av vårt förhållande var under all kritik (vi snackar stentvättade jeans) och tjejernas kläder såg ut att vara hämtade ur Ellos katalog från 1987 (eller vänta, det var dom nog!) Så ut med skitet och in med nytt och ny-begagnat. Polarn och pyret, Blingo, Lingon & Blåbär och Rabalder på Tradera is the shiet säger jag och Pomp de lux partyna som jag varit på har gjort susen i deras garderob. Kevin ville själv uppdatera sin så där behövde jag inte göra mycket, han är så snygg nu i sina nya, tajta, skjortor och byxor :)

Man märker att tjejerna är mycket gladare nu också när dom har "fina klänningar" att ta på sig varje dag. Idag sa den ena att det var bra att jag hade köpt olika kläder till dom, för dom ville inte se likadana ut alltid. Nä, det tror väl fan det. Jag gillar inte när folk klär sina barn i likadana kläder, inte tvillingar heller. Låt dom ha en egen personlighet, det är skitviktigt. Och för tjejerna är det klänningar, klänningar och åter klänningar som gäller och så ska dom vara "fina". Jag har köpt några sjukt söta sommarklänningar som dom bara längtar efter att få börja använda. Sötnosar :)

Igår fick jag också världens gulligaste telefonsamtal där någon skrek "KARROOOO!! JAG HAR LÄRT MIG CYKLA, JAG HAR LÄRT MIG CYKLA!!" Duktig flicka, 4 år gammal och det tog 2 kvällar så cyklade hon helt själv. Kevin var jättestolt över henne.

Det är kul, jag gillar faktiskt detta nya livet. Vad har hänt med mig?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Personligheterna har väl inget med kläderna att göra.

Det finns de människor som tycker att det är dumt att låta tjejer bara ha massa klänningar och ha konceptet "fina" och att flickor ska va så söta i assa klänningar...

Så att du har kass attityd motfolk som väljer att klä sina barn i samma kläder är lika fel som någon skulle sagt att du gör fel som gör dem så "flickiga" och söta..



Dina barn vill inte ha likadana, men va öta i klänningar.. då får dem det.

Och det finns barn som vill ha samma kläder som sina syskon (jag va en av dem) men det har inget med personlighet att göra, att man är en och samma.



Alla barn funkar och vill olika i olika familjer så ha inte kass attityd som förälder

2012-04-01 @ 13:40:11
Postat av: Karoline

Du missuppfattar. Jag skrev "fina" klänningar. I det svenska språket betyder det ett citat. Jag citerar alltså tjejerna. "Fina" klänningar i deras ögon kan likaväl vara en jeansklänning. Den behöver alltså inte vara fin så som vi vuxna ser den. Du kan annars få komma hit klockan 6,30 en vardagsmorgon när tjejerna ska klä på sig och försöka få på dom något annat än en "fin" klänning. Vasseguu!

Att jag sen har kass attityd visste du redan eftersom du läser min blogg.

Att jag sen har läst en massa om tex tvillingar och hur man ska bete sig mot barn som lever nära varandra (eftersom mina gudbarn är tvillingar) och göra en sån enkel sak som att klä dom i olika kläder för att dom just ska utveckla en egen personlighet och bli var sin individ. Inte bara "tvillingarna" eller två syskon som aldrig kan skiljas åt.

Och personligheten sitter väl visst i dina kläder, vilken planet är du ifrån?

Men sen å ansdra sidan så kommenterar du som anonym också, ni brukar ha problem att stå för era åsikter.

2012-04-01 @ 20:30:06
URL: http://misskarolines.blogg.se/

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0