Mors dag

Idag är det mors dag. Vi har varit ute i Limhamn på Kajutan och ätit plankstek och blivit tjocka och feta men snorgott var det.

Min mamma är den bästa som finns. Jag vet att alla säger så om sina mammor men min tar verkligen förstapriset. Min mamma har gjort allt för mig genom åren. Hon har ställt upp som ingen annan hade orkat eller gjort. Hon har ringt och jagat sjukhus när jag behövde det. Hon har beställt taxibilar som stod och väntade på mig när hon ville att jag skulle komma hem när jag var yngre. Då var jag inte vän med henne men det var ju kanske bra såhär i efterhand.

För ett tag sedan engagerade jag min mamma i att avsluta mitt skit-3 abonnemang och häromdagen lyckades hon med det. Snart ska hon engagera sig i att sälja min lägenhet, så fort vi har hittat vårt drömhus. Mulle får snart ett nytt hem hos Tvillingmamman så då ska lägenheten säljas på riktigt. Mitt stora problem just nu är bara var jag ska göra av alla mina möbler..

Igår var vi hemma hos lillharpan och tittade på Eurovision. Barnen tyckte att det var svinkul och höll sig vakna ända tills alla hade sjungit och sen somnade dom gott i Lillharpans och Överingenjörens säng. Jag var nykter och körde hem men Kevin hinkade i sig som om han aldrig hade sett sprit förr. Vilket resulterade i att han har varit bakfull hela dagen. Men han har varit en tapper kämpe och vi har varit iväg på två husvisningar och innan det så drog jag med mig barnen hem till mina föräldrar för lite bad så att han fick lite lugn och ro.

Men han skyller hela bakfyllan på mig så klart. Eftersom jag "inte sa till honom att han skulle sluta dricka"...

Men det är bra, då vet jag att jag med gott samvete kan tjata om "varannan vatten" nästa gång vi ska på fest!




Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0