Det här med att hitta en billig resa

Jaha, då var julen nästan över och nyår närmar sig med stormsteg. Jag jobbar idag och alla andra klämdagar så att jag ska slippa ta ut semester. Vi ska ju förhoppningsvis hitta nån lite billigare resa så att vi kan få några soltimmar denna vintern också. Men det är fan inte det lättaste. Inte mycket restresor ute nu och dom som finns är dyra.. känner inte alls för att lägga 20 000 på en resa bara till Kanarieöarna för lite sol och bad. Tjejerna får hänga med denna gången också, nästa tripp får jag och Kevin göra ensamma och kanske lite längre bort.
 
Men trodde iallafall att vi skulle kunna hitta någon som låg lite billigare, men sen vill man inte heller ta vad som helst när tjejerna ska med. Vill ju ändå att dom ska ha något sådär roligt och någonting att göra sjävla på hotellet så att vi inte behöver passa dom dygnets alla vakna timmar. Ja, letandet fortsätter... 
 
Vi har ju det ganska så bortskämt härnere också, man kan boka både från Malmö Airport och från Kastrup i Köpenhamn, det gör ju att man blir lite mer kräsen med priserna. På bland annat Fritidsresors danska motsvarighet, Startours, kan man hitta samma resor som på svenska sidan till exakt samma hotell för flera tusenlappar billigare. Vi bokade där förra gången när vi drog med tjejerna till Egypten i November förra året. Jag tror att vi sparade nästan 5000 på att boka på Startours, så det är ett hett tips! 
 
Kevins föräldrar var precis iväg till Jordanien och hade haft det jättebra och fint väder. Men näh. Aldrig mer Egypten. Jag har samma inställning när jag kom hem som när jag åkte dit. Äckligt, skitigt och... äckligt. Inget alls som lockar. Kan vara att jag ska se pyramiderna innan jag dör men det kan jag såifall göra när jag är pensionär och har glömt hur dåligt det var.
 
Men iallafall så önskar jag alla ett gott nytt år om jag inte skulle få för mig att skriva nånting innan nyår!
 
Puss o kram!

Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0