Huset <3

Som ni kanske förstått så har vi haft mycket att stå i den senaste tiden. Packat och packat och packat och packat, det har aldrig tagit slut liksom. Men till slut kom dagen D och i lördags flyttade vi allt. 
 
H-E-R-R-E-G-U-D
 
Jag hade glömt hur mycket saker jag hade. Jag har förträngt det extra mycket eftersom allting stått i Lillharpans garagde i typ 1 år. Fy fan vad mycket grejer vi har. Jag skojar inte om jag lätt hade kunnat ha en 20-personers sittning med förrätt,middag och efterrätt med tillhörade brakfest - utan att behöva använda plastglas eller papperstallrikar. Alltså, när jag stått och packat upp det femte uppläggningsfatet som jag ALDRIG använt, då började jag ifrågasätta mig själv. Eller den tionde Kosta Boda-skålen, eller det femtonde vinglaset... Maj gawd. Det var tur att vi hade så pass många som hjälpte oss att flytta för om vi skulle göra det själv så hade det nog tagit typ en vecka, och jag skojar inte.
 
Idag ska vi till lägenheten och skruva ner det sista. Lampor, speglar och lite sånt. Skjut mig, jag vet inte vad jag ska göra av det. Jag har redan typ 20 kartonger kvar som inte är uppackade. 
 
Jag bifogar en bild från i söndags när vi vaknade för första gången i vårt fina nya hus. Som jag älskar det redan. Alla detaljer, den gamla trappan med det runda fönstret, det nya köket, jacuzzin i källaren, det gamla skeppsgolvet i sovrummet. 
 
Här är jag lycklig.
 
 

Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0