Söndagsnöje

Jag och min bejb har bara slappat hela helgen. I lördags låg vi hemma vid poolen fram tills att himlen öppnade sig och det kom ett monsunregn. Vi skulle egentligen cykla hem till Danny Rexon och hans tjej, men det blev ju inget cyklande. Jag fick köra dit och alltså blev det inget vin för mig. Desto mer rökande blev det och eftersom jag slutat röka i övrigt så hade jag sjuk huvudvärk när jag vaknade i söndags, men det gick som tur var över med lite Treo. Det var riktigt trevligt hemma hos rockaren, dom hade precis fått en bebis som var jättesöt, faktiskt, till skillnad från vissa bebisar som ser ut som aliens.
 
Igår så var jag rastlös och var tvungen att hitta på nåt handarbete. Så jag satte igång och målade tjejernas skrivbordsstolar som jag har tänkt göra länge. Dom var fula och var klädda i nåt Kalle Anka-skitfult-tyg.
 
Här är lite före och efter-bilder:
 
 
 
Nu kan jag bara använda bilder jag fått upp på instagram här på jobbet så man ser inte riktigt den andra stolen som jag klätt med ett svart fårskinn. Jag tror det är en gammal päls som någon klippt sönder. Jag hittade tyget i nån låda i Kevins förra hus. Men det blev skitsnyggt! Och sen den virkade sitsen som man ser på bilden har jag själv virkat ihop, den blev också skitbra, jag är riktigt nöjd med resultatet! :)
 
Sen målade vi ett gammalt skåp som vi använder som sko-skåp också, det satt fula klistermärken på det innan så färgen var borta på vissa ställen, det blev också bra!
Nu är det bara ett gammalt skrivbord kvar att måla, jag tänkte jag skulle göra det svart och i högblankt. Det kommer bli riktigt snyggt tillsammans med fårskinns-stolen :)
 
Denna vecka är det barnvecka så idag kommer vandalerna hem igen! :)
 
Idag är det exakt 4 veckor kvar tills vi får huset, wooooohooo!!
 
 

Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0