Bonusbarn

Jag har funderat. När man får barn eller när man blir inkastad i det som jag blev, så blir man ju helt plötsligt den som ska vara allvetande om allting, den som ska kunna allt om allting, den som ska ge bäst råd, vara smartast, ta hand om dig i vått och torrt.. ja, ni fattar.
 
Hur blir man det?
 
Jag har ju råkat ut för några riktigt jobbiga frågor där jag bara vill slita av mitt hår av alla följdfrågor som kommer i från två aldrig sinande källor, med den främsta frågan att vara "Varför då?" som tydligen går att ställa på alla svar man ger.Jag känner en viss orättvishet eftersom jag inte är den riktiga mamman, men bonusbarnens riktiga mamma verkar dodga alla jobbiga frågor. Såsom mens. Nu tror jag att barnen och jag är på ganska samma linje gällande mens. Men det tog riktigt lång tid med många jobbiga frågor innan jag kom fram till en halvsanning som dom kunde acceptera. Så nu har dom bara accepterat att alla tjejer blöder ur snippan, och det inte är farligt, och antingen blir det blod eller en bebis. Där är vi nu..... Bra?
 
Jehovas Vittnen är en annan sanning med modifikation som jag helt plötsligtvar tvungen att hitta på. När jag nästan dödshotade och skrek åt gubbjäveln som inte tog bort käppen så jag kunde stänga dörren så uppstod en flodvåg av frågor. Jag lyckades måla in mig såpass i ett hörn att det sista den minsta sa var "alltså Karro, jag tror inte ens på att det sitter en man med skägg i himlen och tittar på oss, han skulle ju ramla ner!". 
 
Igår när jag och den minsta chillade på soffan så låg hon och lekte med sin älskade iPhone. Hon har nu börjat hitta var man kan se Youtube-klipp och igår var det nåt fel på telefonen eftersom "den bara stannade hela tiden" när hon kollade på videos. Jag var såhär |----| nära att börja förklara att den måste buffra färdigt innan det gick att titta på hela.
 
Sen kom jag på att jag hade en hel kväll framför mig med följdfrågor.
 
Så svaret blev istället: "Ja, det är nog nåt fel, du får kolla på tv istället."
 
TV. Has been saving parents since 1930.
 
 

 

Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0