Organisationsförmågan hos män

Vi har i helgen bytt lokaler på mitt jobb. Många var här och hjälpte till i helgen men jag bojkottade det eftersom jag tycker att jag spenderar tillräckligt många timmar här redan så mina helger är heliga och tillägnade familjen och vännerna.
 
En sak som jag alltid ifrågasatt är mäns organisationsförmåga. Ja, jag vet att ni så gärna vill organisera allting och att ni tycker det är roligt, men ärligt talat, blir resultatet någonsin bra??
 
På företaget där jag arbetar finns inte en enda kvinnlig chef. Som vanligt är det män som beslutar vad som ska göras och vad som inte ska göras. Så den här flytten då som gjordes i helgen var det naturligtvis en chef som planerade. 
 
Det resulterade i att när vi idag kom in här allihopa så fanns det inte en enda kniv, gaffel, sked, tallrik, skärbräda eller någonting som skulle likna ett föremål som ska stå placerat i ett kök. Jodå, dom har varit jätteduktiga och köpt in nya köksmöbler (med helt för breda stolar) men eftersom ingen har blivit tilldelad att packa ned köksattiraljerna i den gamla lokalen så står dom fint kvar där.
Toaletterna är en annan sak. Inget toapapper, inget tvål, inga handdukar och ingen soptunna där man ska slänga handdukarna. Efter en spolning så blev det också översvämning på 2 av 4 toaletter så ja, man kan säga att det är allmänt kaos här nu.
 
Kul.
 
Det ska också sägas att lokalen vi satt i innan var full till sprängningsgränsen med folk och vi satt nästan ovanpå varandra. Denna lokalen är lika stor, förutom att man plockat bort lite väggar och gjort köket större. Så nu sitter vi nästan ovanpå varnadra fortfarande, plus att man hör allting av vad alla andra säger. För varför ska vi ha väggar egentligen? Det känns onödigt! Jag trodde att man skrotade landskapskontoren efter att man insåg att sressnivåerna höjdes med 110%. Men inte på mitt jobb inte, nejdå, här tar vi det till en ny nivå!
 
Och allt för att män ska planera och tro att dom är bäst på allting.
 
Ett gott råd till alla män: Vissa saker ska göras av det kvinnliga könet, såsom all form av koordinering. Vi är gjorda för att korrdinera barn, hushåll och allt däremellan!

Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0