En era har nått sitt slut

För.... x..... antal år sen (6 kanske? 7?) spontanköpte min pappa en laserblå 2-sits Mercedes cabbe av sin arbetskamrat. Inte visste någon att denna bilen skulle användas så lite av mina föräldrar och så frekvent av mig :)
Häromdagen körde den ut från Riseberga för sista gången och styrde uppåt landet.
 
När min mamma berättade det så fick jag en liten klump i magen. Så mycket jag och den bilen varit med om. Så många ställen vi varit på och så många tårar jag gråtit i den.. i 180 km/h. Så många mil jag kört med den har jag nog inte kört med någon annan bil, och då har jag bara använt den på somrarna. 
 
Jag vet att jag har en miljon bilder på cabben. Ute i Klagshamn, brofästet.. överallt. Men nu hittar jag inte en enda i bloggens arkiv. Vilket är synd, den borde få avsluta sin resa med mig med en fin bild. 
 
Här är två bilder. Den första, hastighetsmätaren, är ett tecken på att jag borde ligga död vid vägkanten för längesen. Den andra är ute i Lövestad, vid Yodas stuga, man ser bara halva men där får ni iallafall en uppfattning över hur den såg ut.
 
 
 
Hejdå, kära lilla cabbe. Som jag har älskat dig, så många minnen som vi skapat och som jag kommer att sakna dig!
 

Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0