Kräk och kräk och städning!

Helgen flög bort på något mysiskt sätt och vi har haft sjukstuga. I fredags kväll så skulle vi egentligen fira mitt nya jobb med några glas rosé och lite gott, men redan tidigt på kvällen så började Kevin må dåligt och halvvägs in på natten låg han på skrekspydde. Vissa människor har ju en förmåga att skrikspy. Vilket medför att jag får äran att ligga och lyssna på plågorna. Kul. Jag fick naturligtvis ångest och blev illamående direkt.. Sen låg han i sängen hela helgen, han var liksom trött och hängig, orkade inte göra mycket.
På lördag eftermiddag så var det sexåringens tur. Helt plötsligt när hon stod vid garderoben och skulle välja kläder så la hon en pöl rakt ut på golvet. Gott. Sen försökte hon torka upp efter sig så att jag skulle slippa ta det, hon vet hur mycket jag hatar kräksjukan... så söt, men ja, det gick ju sådär så det var bara att börja städa hennes rum. Men hon mådde bra ändå och var ute och sprang efter tio minuter igen. 
 
Ja, och sen var ju det bara att fortsätta städa resten av huset så att min ångest kunde lägga sig lite. Eftersom vi fick ställa in allting annat vi hade planerat så var det lika bra att dra fram stora städar-kitet, hade ju inget annat att göra ändå. Kevin hjälpte till och var duktig fastän han inte mådde bra. Jag gav mig på köket så spisen och ugnen har nog inte varit så rena sedan vi flyttade in. Barnen har visat sig från sin bästa sida nu i slutet på veckan så jag plockade fram några presenter som jag sparat till ett bra tillfälle, två stycken Zhu-zhu hundar som dom älskade! Så kul! Vi hade några skokartonger över efter att jag varit och handlat lite nya sommarskor till barnen så medans jag städade köket så satt dom på golvet och klippte och klistrade hus och inredning till sina nya Zhu-zhus. Jag plockade fram lite gammal tapet och lite tapetklister så fick dom pyssla bäst dom ville. Det blev hur bra som helst och pappa fick vila och jag fick ett nystädat kök :)
 
Så nu har vi en barnledig vecka och i påsk tänkte vi ge oss ut på Österlen och checka lite loppisar kanske, det ska ju bli upp emot 15 grader här nere på Guldkusten :)
 
Igår laddade vi hem en dokumentär om Charles Manson. Riktigt bra var den. Manson heter den, det är History Channel som gjort intervjuer med före detta medlemmar och en tjej som var med och utförde morden. Här hittar ni den på Imdb. Se den! Efter vi sett den så ville Kevin se UFC. Eftersom jag tycker det är ett jäkla skit så blev han hänvisad till paddan och med hörlurar i öronen medans jag spanade in CSI på tvn.
 
 
 
 
Snygging <3

Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0