Lite Jäger och lite fortsatt underhåll på huset

Fullspäckad helg som vanligt. Vi borde lära oss att ta det lugnt när inte barnen är där. Lördagen ägnades åt att städa ur den äckliga ytterkällaren som bara innehåller spindlar och gråsuggor som är stora som möss. Urk. Kevin har ju allt man kan tänkas ha som snickare, inklusive en egen Haki-ställning. Ni vet en sån man bygger ihop när man ska göra nåt med fasaden och behöver kunna stå stadigt? Den är otymplig, stor och tar en jävla plats. Men det är ju "bra att ha". 
Så när vi väl städat ur äckel-källaren så bar vi ner alla metallstänger från ställningen som legat och skräpat i trädgården sen renoveringen. Tungt som fan är allting också. Böh, vikket mög! (När vi sen var hemma hos mamma och pappa igår så sa pappa, "ni har nog glömt ett par delar till ställningen på framsidan, eller dom ska ligga där?" BÖÖÖÖÖÖÖHORKARINTEBÄRAMER )
 
I lördagskväll var Älgen och hans tjej på besök så vi grillade lite och drack lite vin och jäger, det var trevligt! I söndags var det lite jobbigt att komma upp, men jag blev iallafall ivägjagad och fick handla bullar. Sen stack vi ut och gjorde lite ärenden. Kevin skulle ha nya glasögon, det var utförsäljning av barnkläder i Lomma och vi var tvugna att ha mörkläggningsgardiner till tjejernas rum. Nu när det börjar bli ljust så tidigt på morgonen så vaknar dom klockan 6 på helgen och det är INTE OK. Extra-mami behöver iallafall sova till 8 annars blir det ingen bra start på dagen. 
Så vi fick inhandlat vad vi skulle både i Lomma (vilken tur att Kevin hade plånboken med sig, 850 spänn fattigare blev han :)) och på Bauhaus och sen var vi en liten sväng hos Norsken och kollade på hur fint dom gjort i det nya huset, grymt snyggt med mörkt golv mot helt vita väggar. Kommer bli asbra när det är klart!
 
Här tittar jag på när Kevin arbetar, som vanligt. Jag ger råd pekar med hela handen hur det ska gå till :)
 

Eftersom förra veckan var så jäkla bra så unnade jag mig ett Marrakechfat hos en liten inredningsaffär här i stan. Udda tina heter den. Så fina saker så jag vill bara köpa hela affären och ta med mig hem. Just nu har dom flytt-rea så passa på att fynda! Skitsnygga Marrakechfat, skålar, kakel, koppar och fat till superpriser!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Manuella

SATAN!! Det är andra gången jag provar skriva denna kommentar. Första gången fick jag slänga datorn i soffan då Elsa tyckte det var en bra idé att dra i tepåse snöret som hängde kvar i koppen och hällde ut hela min JÄTTE kopp te över hela bordet!!

Vilket som...Tusen tack kära du för din kommentar :). Det är en viktig sak som man aldrig kan prata för mycket om med barnen.
Du verkar vara en super extra mamma till töserna, sunda åsikter och stort hjärta. Inte min sak att säga kanske, men nu är jag som jag är och säger det ändå! :-)

Kram på er!

Svar: Alltså, jag bara ÄLSKAR Elsa fastän jag aldrig träffat henne! :D
Tack för en fin kommentar, det är inte lätt att vara mamma nr2 alltid, men jag kämpar på!

Kram!
Livet är inte bara en lek utan även en dans på rosor

2014-04-10 @ 18:11:09
URL: http://manuellaskaos.blogspot.se.

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0