Mot nya utmaningar

Som jag antytt här i bloggen innan så har jag inte trivts på min arbetsplats särkilt bra på senaste tiden. Det har gjorts en massa förändringar som jag inte accepterar och både jag och mina arbetskamrater känner att vi inte blir rättvist behandlade. 
 
Meeeeen, jag är inte den som sitter kvar här och tjurar som en tvååring. Gillar man inte läget så får man göra någonting annat eller så får man stanna kvar och acceptera sina förutsättningar, så är det ju bara. Man tillbringar så stor del av sitt liv på sin arbetsplats så det är så jäkla viktigt att man trivs med både jobbet och allting runt omkring. Jag har sökt nytt i ungefär en månad och idag skrev jag på papperna för min nya arbetsgivare. Det är inom samma bransch som jag jobbat i alla år så jag känner väldigt mycket folk där jag ska börja. Tjänsten i sig är som projektör och det har jag inte jobbat med fullt ut innan. Jag sökte ju till och med in till en utbildning i Göteborg för att jag ville så gärna jobba med det. Men nu har jag alltså lyckats landa ett jobb utan att behöva gå den där utbildningen :) Fast den hade varit jävligt bra att ha... Men chefen trodde att jag skulle fixa jobbet galat efter lite utbildning och han gillade att jag hade "skinn på näsan". :)
 
Sååååå, om lite mindre än en månad säger jag tack och hej till Bredband2, var jag ska börja håller jag hemligt ett litet tag till :)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin Fennander Sahlberg

Men så skoj!! Stort grattis till dig.. du tänker helt rätt! Inte helt ovanligt att man träffar kollegorna fler timmar per vecka - kontra den sambo man valt - V I K T I G T att trivas!

Svar: Taaack så mycket, ska bli riktigt kul! :)
Livet är inte bara en lek utan även en dans på rosor

2014-04-13 @ 22:06:50
URL: http://wilhelmsro.com

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0