Att bli ett år äldre

Jaha, då är man ännu ett år äldre. Och ett år visare då också? Känner mig sjukt vis. Inte.
 
I fredags när det var Den stora dagen så tog vi det lugnt hemma, Kevin köpte tapas och vi kollade På Spåret, vår bästa fredagsunderhållning. Jaaaaa, jag vet, kalla os panchisar om ni vill, men det är kul. Det är det bästa och mysigaste jag vet. Kevin + Jag + Tapas + På Spåret. Det är helt enkelt ett vinnande koncept. Sen att vi nästan aldrig kan några frågor är en annan sak. Kevin tog Los Angeles på 10 poäng en gång, den vågen rider han fortfarande på, fastän det var typ ett år sen. Not OK.
 
I lördags så var det fortsättning på renoveringen. Golvvärmen är nu igång och det går att vistas därute utan vinterjacka. Pappa har spacklat nästan allt en gång och Kevin håller på med valvet som blir in till huset. Blir skitbra. Blir väl lite mer spackling för pappa i veckan. Det blir även ett trappsteg ner så den ska Kevin pilla med i veckan och sen till helgen så kanske man kan börja måla förhoppningsvis. Tapeten har jag beställt och den kommer på fredag.Sen är det bara lite golv till som ska beställas. Vi köpte ett skitsnyggt Kährs-golv på Blocket av en gubbe i Falsterbo. Det saknades bara nån kvadratmeter så det är bara att beställa hem ett paket. Kommer bli skitsnyggt! Vi ville inte köpa nåt billigt Ikeagolv eftersom det känns som man får vad man betalar för. Jag lade Ikeagolv i hela lägenheten när jag bodde där och det blir så hårt, det ekar mycket mer än ett "riktigt" trägolv. Så vi höll utkik på Blocket ganska länge innan vi hittade detta, vi fick det till ett riktigt bra pris så vi är nöjda :)
 
Så igår blev det kalas då för hela tjocka släkten. Vi är ju inte så många, men tillräckligt för att vi skulle få slå upp ett extra bord i köket. Kevin gjorde pulled pork och med pitabröd till, lite grönsaker och lite sås så blev det asgott :) Jag kokade ris till ungefär hela Riseberga så det lär vi äta hela veckan. Kevin blev stött för att det var typ 100 pers som grattade mig på Facebook, när han fyller år så är det bara 10 som grattar honom sa han. Jag sa att jag är ju den snygga i detta förhållandet så det är ju inte så konstigt. Ja, ni förstod det uppenbara skämtet eller? Han har ju ett utseende som en manlig modell i sina bästa år så där ligger man i lä.
 
Jaha, så nu kämpar man på, ett år äldre och med några fler krämpor än året innan, buuuuuhuuuuuu!
 
 
 
 

Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0