Helvetet på jorden, med mera

Vi har haft en riktigt bra helg. Pappa och Kevin har fått upp det sista på innerväggarna och är snart klara med innertaket så nu börjar det verkligen likna rum därute. Jag har börjat planera för sänggavlarna som jag ska trixa ihop till barnen, tänkte att jag ska ge mig ut till Stoff o Stil nästa helg och se om jag hittar lite fina tyger som jag kan använda, det kommer bli riktigt bra :)
Tjejerna har fått välja tapeter också, jag hade plockat ut några i förväg och sen fick dom välja bland dom. Båda två kommer från Pip Studio, skitsnygga!
 
 
 
 
Igår var vi på Ikea och köpte nya ben till deras sängar. Dom har två fula sängstommar nu som jag aldrig hade valt, jag har stört mig på dom sen dag ett, så nu åker dom ut! Sängarna som dom har är inte heller särskilt bra, men som tur var så hade mina föräldrar två tjocka bäddmadrasser över sen dom bytte säng som vi fick så nu är sängarna sköna iallafall. 
 
I lördags så var några kompisar hemma och kollade på Melodifestivalen. Vi hade laddat upp med typ 10 skålar chips och jordnätsringar och en jäkla massa dipsås och allting gick åt. Barnen åt chips tills det nästan sprutade ur öronen och jag ville nästan spy när vi gick och la oss. Kevin är en sån riktig chips-älskare, jag är mer godis och läsk-frälst. Men Mello var väl sådär. Jag har gillat Linus Svenning innan men gillade inte honom speciellt mycket i lördags. Tyckte inte alls om låten, synd! Han hade passat bättre till en riktig rockballad med den rösten. 
 
Igår hade vi en riktig heldag. Först jobbade Kevin lite ute i tjejernas rum och sen skulle den minsta på kalas på Leos Lekland. Herregud alltså. Jag verkligen HATAR lekland. Det är ett riktigt helvete på jorden. Jag har sagt till barnen det också, jag kommer aldrig följa med dom dit och sitta där som ett fån och vänta. Jag hatar alla äckliga snorungar som springer runt och är helt äckliga och bara skriker och beter sig som idioter. Bara jag går in där känns det som om kräksjukan är på väg, man ser hur alla bakterier bara frodas. Ljudnivån därinne kan jämföras med en fotbollsmatch på Swedbank stadion. Jag hade huvudvärk och ångest när vi gick därifrån, ändå var jag bara därinne i ungefär 10 minuter när vi skulle hämta henne när dte var slut. Örk.
Men iallafall, efter att vi hämtat henne så åkte vi till Big Bowl och spelade lite bowling med mina föräldrar och käkade söndagsbuffé. Det var riktigt gott, jag kan verkliigen rekommendera, det! Bowlingen slutade med vinst för mig, hehe. Kevin slog som vanligt dom flesta slagen i rännan. Min pappa har sågade av sina fingrar på högerhanden för 15 år sen ungefär så han kan inte spela, mamma slog några slag, men hon är inte i toppform om man säger så. Tanten börjar bli gammal och stel, min lilla mamma. Och så skyllde hon på att hon var förkyld också :) 
 
 
 
 

Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0