Biomys

Jag och min man gör inte mycket nu när det pågår renovering hemma, all helg-tid (och alla våra surt förvärvade slantar) går åt till att färdigställa tjejernas rum så att dom ska slippa trängas i det rummet dom bor i nu. Så i lördags kväll bestämde vi oss för att ta en välbehövlig "dejt" och drog in till Entré och såg Hobbit nr 2. 
 
Vi såg nr 1 på bio också då för nåt år sen och den tyckte jag var sådär. Men i denna filmen händer det lite mer så den var faktiskt bra! Mikael Persbrandt är ju med i filmen, och man ser ju för fan inte att det är han. Så när han hade varit med en lång stund så satt jag och funderade på att jag kände igen rösten. Jaaaaaa, just det, det är ju Persbrandt! Han gör en bra roll, men man hör ju liksom att det är svengelska, det är kul :)
 
Men iallafall, idag kommer rörläggaren och ska koppla in golvvärmen så nu kommer vi till och med att ha lite värme därute. Kevin och pappa fick upp innerväggarna i helgen så nu börjar det se riktigt bra ut, elektrikern kommer på fredag så då får vi lite ström också. Vårt sovrum som ligger precis ovanpå garaget har varit strömlöst nu i en månad eftersom elen var dragen konstigt (som i alla gamla hus) så att han var tvungen att koppla ur den så det ska vara skönt att få det tillbaka. Det bästa med att få tillbaka elen i sovrummet är att jag kan ställa alarm på min gamla hederliga klockradio på morgonen. Jag hatar att vakna till mobilsignalen, blir så jävla stressad! Bättre att vakna till nån gammal goding på guldkanalen och sen står musiken igång när man gör sig iordning. Då är det inte lika jobbigt att gå upp liksom :)
 
Vi har börjat fundera på vad som ska komma efter när tjernas rum är klara. Där är ju en hel del som skulle behövas tas tag i. Bland annat behöver det dräneras i den yttersta källaren, nu när hösten kom så har där stått en hel del vatten. Vi skulle behöva dränera där innan vi fixar ihop ett uterum. Nu när våren kommer så blir det nog till att ta in lite offerter på vad det skulle kosta. Vi har inte källare i hela huset så det är inte överallt det behövs. Men det ju en sån grej som man vet kommer att kosta sjukt mycket pengar. BÖÖÖÖH!
 
Men det är faktiskt okej, jag har obegränsat med kärlek till det huset så det får lov att ta alla mina besparingar om det vill :)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0