Fler besökare och ingenting att skriva om

På något sätt så går besöksstatistiken upp här på bloggen. Med tanke på att jag inte har ett skit att skriva om så känns det lite oroväckande. Men aja, snart är det vår och sommar och då händer det lite mer grejer förhoppningsvis :) 
 
Bygget med tjejernas rum går framåt med stormsteg. Kevin håller på att fixa och trixa med golvvärmen som ska in där och vi kan ju iallafall vara överens om en sak. Det är inte billigt! Shit, vad det har gått pengar nu i sluttampen. Men förhoppningsvis ska vi hamna lite under budget ändå.Vi har haft en riktig tur och hittat bland annat ekparketten riktigt billigt på Blocket.
 
Det som vi helst av allt skulle vilja slippa nu är att spackla och måla själva, det tar sån jävla tid och det blir bättre när en rikig målare gör jobbet såklart. Men fy fan vad det är dyrt. Vi fick ett pris häromdagen på 10 000 kr. Vi kan ju för fan inte lägga så mycket pengar bara på spackling och målning.. Nej, då får vi göra det själva. Det tar lite längre tid och är mycket jobb men vi kan komma halvvägs till Thailand och tillbaka för dom 10000 så det blir inte aktuellt.
 
Men om det flyter på idag och imorgon så kan vi iallafall få upp innerväggarna till helgen. Tjejerna hade naturligtvis egna idéer om hur rummen skulle se ut. Bland annat så skulle det vara en dörr mellan rummen så dom lätt kunde komma in till varandra. Haha, jaaaa, det kanske är kul nu, men vänta till du är tonåring, då är det inte lika intressant att ha syrran på rummet :D
 
Jag har ju tänkt göra egna sänggavlar till deras sängar. Kevin ska få fixa hem några skivor med plywood och sen tänkte jag klä in dom i vadd eller skumgummi och nåt häftigt tyg på. Kanske sätta knappar i också. Ja, dom kommer bli riktigt fina iallafall, är taggad för lite handarbete :D
 
I helgen målade jag ett sängbord som vi snubblade över, det blev riktigt bra. Åkte sen hem till min mormor och letade upp hennes gamla dörrknoppar, passade perfekt så det blev en blå. Jag har ett till gammalt sängbord där hemma som jag funderar på att måla, eller så låter jag det vara och bara byter knopp på det. En liten förändring gör oftast mer än vad man tror, tänk på det! Man behöver inte alltid moderniser och måla om eller kasta gamla möbler och sånt man tröttnat på. Ge det bara en liten ny touch så blir det en helt ny möbel. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0