Nyår 2013

Nyår förflöt lugnt och sansat. Den före detta norsken och hans tjej var hemma hos oss, barnen var hemma och vi åt SÅ JÄVLA GOD MAT. Kevin gjorde huvudrätten vilket blev pulled pork, och gästerna hade med sig förrätten, gratinerad hummer, och efterrätten vilket blev marängsviss. Så. Jävla. Gott.
Eftersom barnen var hemma så blev det ett lugnt nyår med bara en liten Jäger i snapsglaset :) Dom lyckades hålla sig vakna ända till klockan 12 och fick några tomtebloss som jag hittade i nån gammal låda därhemma. Kevin och Norsken smällde raketer hur länge som helst, dom tog aldrig slut kändes det som..
 
Såååå, mitt 2013, hur var det?
 
Det började lika dåligt som 2012 slutade, på ett jobb som jag vantrivdes och jag mådde riktigt dåligt där i början. Sen ljusnade det som fan när jag fick mitt nuvarande jobb och jag kommer ihåg hur jag stod och storgrät och rökte nere vid bilen som jag parkerat vid gamla Wallmans lokaler när jag ringde till min mormor och berättade att jag fått jobbet. Jag bara grät och grät och kände hur alla tunga stenar föll från bröstet, sån skön jävla känsla har jag inte varit med om innan. Så jag sa upp mig och skuttade ut därifrån 2 veckor senare, i Februari, efter bara 4 månader i det helveteshålet.
I Mars drog vi till Sälen med alla vännerna och hade 4 skitroliga dagar med sån härlig skidåkning och ett jävla härligt väder. När vi kommit hem från den resan så skrev vi på papperna för vårt hus och hela våren och en bit in på sommaren satt vi bara och LÄNGTADE efter att få flytta in. Så den 1 Juli tog vi vårt pick och pack och lämnade den trångbodda lägenheten och flyttade in i vårt älskade hus!
Redan på semestern började vi skissa på bygglovet som vi var tvugna att lämna in eftersom vi skulle bygga om garaget och i Oktober så började vi på ombygganden. Nu i December så har vi kommit mer än halvvägs och det kommer bli riktigt fint när det väl är klart. Barnen kommer få en egen del av huset och vi kommer få lite lugn och ro på ovanvåningen :)
Så, så här lång in på det nya året (1 dag) ser det ganska så lovande ut. Resa är bokad. Ombyggnaden ligger i fas. Snart så ska vi börja titta på hur uterummet ska se ut.
 
Nä, 2013 var ett bra år, men 2014 har potential till att bli hur mycket bättre som helst :)
 
 
 
 

 
 

 
 
 

Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0