Österlen

Helgen spenderades i Kevins föräldrars sommarstuga utanför Onslunda på Österlen. Snogge heter den lilla samlingen med hus som verkligen ligger mitt ute i ingenstans. Lillharpan och överingenjören skulle hänga med ut för en natt och vi bestämde att vi skulle dra på loppis på morgonen därefter. 
Sagt och gjort! Kevin sjasade upp alla vid 9-tiden och vi var på plats i Baskemölla på loppisen så vi var bra med när startskottet gick. Ja, nuförtiden har man ju startskott och titt-tid innan det börjar. Annat var det förr när det knappt var nån på loppisarna så dom kastade grejerna efter en så dom skulle bli av med det. 
Vi kom hem en tavla och lite dricksglas rikare. Och så fyndade jag en Kosta-svamp. Dom ska jag börja samla på! 



Söta gatu-skyltar i Simrishamn 


Lunch på rökeriet i Branteviks hamn, mums!

Bild från Kevins Instagram, vi var ute och tittade på kossorna vid stugan, så söta!

Nu hör jag att vildarna börjar röra sig där nere, dags att utfodra!


Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0