Semester och sånt

Då var semestern slut för detta året, 2 veckor tog jag. Kändes lite konstigt att starta i Maj och begära 4 veckors semester liksom. Så det blev skitbra med 2 veckor, känns faktiskt som om man haft mer eftersom det varit så jävla fint väder. Ja, jävla. Jag börjar tröttna på denna värmen nu. Det går fan inte att fungera normalt när det är så här varmt. Min Skandinaviska hud tillåter dessutom inte heller att solen ska hålla på att lysa på den för mycket. Soleksemet har redan tagit över och förökar sig mer och mer. Kevin tvingade ner mig på standen ett par dagar i förra veckan. Så jävla värdelöst att ligga där bredvid honom. Jag hade med mig mitt Honey Monster paraply/parasoll och gömde mig allt jag kunde därunder medans han, den grekiska guden, fläkte ut sin bruna bringa bredvid mig. Så. Jävla. Orättvist.
Här är mina ben och tjejerna på vår filt men halva resten av gänget.
 
Första veckan på vår semester så fixade vi mest med huset, trädgården och med vår nya terass. Satte upp lite tavlor som stått på golvet. Umgicks lite med vänner och åt gott, levde gott :)
 
Andra veckan på semestern hade vi barnen och vi startade med att fira Kevins mormor som fyllde 100 år! Det var stort kalas hemma hos Kevins föräldrar och det blev jättebra. Hans mormor var ganska pigg och glad. Hon är ganska skruttig, men det får man ju lov att vara när man är 100 år :)
Sen tog vi mest det lugnt, Kevin drog med tjejerna till stranden någon dag när min hud strejkade som mest och sen hängde jag med någon dag. Kevin drog med tjejerna till Sommarlovsmorgon som dom filmar ute i Västra Hamnen här i Malmö. Dom åkte hemifrån ganska tidigt och fick bra platser nästan ända framme. Barnen tyckte att det var ganska roligt, men tråkigt mellan tagningarna, så dom var inte så sugna på att åka dit igen, men dom tyckte det var häftigt att ha varit där ändå :)
En kväll var vi hemma hos en gammal kompis till mig och käkade ute i Sibbarp. Det var också mysigt, snacka lite gamla minnen är alltid kul och barnen lekte bra. Dom hade vattenkrig nästan hela kvällen så det var fullt ös, medvetslös. När vi kom hem så avslutade vi med lite Skip-Bo på terassen, myspys!
 
 
Denna veckan har jag jobbat, det var ganska skönt att komma in i det AC-svala rummet. Dock så blir det olidligt varmt ändå när eftermiddagen kommer så jag försöker börja lite tidigare så man kan gå hem lite tidigare också, Hjärnan fungerar liksom inte när det är så varmt. Och inatt kunde jag inte sova heller.
 
Suuuuck, ge mig lite moln och regn, ffs!!
 
 

Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0