Bröllop och snart nationaldag!

Då var det snart nationaldag och vad vore då bättre än att åka över till Danmark? Eftersom Bakken utanför Köpenhamn har "rea" så tyckte vi att det var en ypperlig dag att dra dit och åka lite karuseller och ha det kul. Jag åker inte karuseller, det är obehagligt, men barnen och Kevin åker. Dessutom ska min före detta arbetskamrat Susanna och hennes familj hänga med. Hon har två tjejer som är i samma ålder som våra så det kommer bli perfekt! Dessutom så är en svensk krona lika mycket värd som en dansk den dagen inne på nöjesfältet så allting blir lite billigare :)
Vi har till beställt hem en brobizz så att vi ska kunna köra över bron med bilen. Det kostar ingenting knappt att ha en och så är det billigare än att åka tåg över. Dessutom tänkte vi ha lite picknick och sånt med oss så det är ganska skönt att ha bilen med sig. Sen ska Kevin åka ner till Tyskland nästa helg också med Överingenjören och handla öl och sprit så bizzen kommer att komma till användning tror jag.
Just nu ser det ut som det ska regna på fredag... men vi hoppas att det iallafall blir uppehåll. Förra året när vi var på Tivoli så regnade det som fan, året innan när vi var på Tosselilla så öste det också ner. Kul. Det är nog vår otur.
 
Helgen som gick spenderade vi i Karlskrona när min kusse gifte sig med sin Ola :) Dom var så fina båda två och klänningen som kussen hade hittat var så jävla fin. Det serverades buffé och det var riktigt bra mat. Kevin åt som vanligt som ungefär 20 personer så han satt nästan och somnade sen i matkoma. Jag tyckte att det var ett bra bröllop. Ingen jävla präst som gafflade på i en halvtimme, utan det kom en liten kommun-gubbe och sa några meningar och sen var det bra. Helt perfekt! Så ska vi ha det när vi gifter oss också. Så var det typ 50 pers så det var helt lagom med folk också.
Brudparet!


The Godmother


Mor och far :))


Tårta!


Snyggingen 

 
Såklart så fick vi frågan om när det är vår tur att gifta oss cirka 235 gånger och Kevin börjar känna pressen :))
Nej, skämt åsido, vi har ingen brådska fram till altaret. Kevin har ju varit gift och det kändes väl inte helt rätt för honom då och dessutom hade han inte direkt någon fest. Så denna gången känner han att han vill göra det utan någon tjat och press. Han vill inte ha bråttom och det respekterar jag. Jag är inte den som så-jävla-gärna vill gifta mig heller. Jag gör ju det mest för att få ett kortare efternamn! Jag var nära där ett tag att bli en Palm, det hade varit ett bra, kort efternamn. Men jag får väl nöja mig med irländarens 5-bokstäver också :)) Sen vll han ha en riktig fest också, och det kan jag väl hålla med om. Det blir kul!
 
Iallafall så var Karlskrona en jättemysig stad och det var en riktig rolig fest, vi mådde som vi förtjänade dagen efter. Vi övernattade på hotell mitt i city så vi var ute en sväng efter bröllopet också och sen gjorde vi kullerbyttor hem till hotellet, typ :)
 
Nu: nattning!

Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0