Äntligen klara!

I helgen har vi kämpat med det sista i tjejrnas rum och igår kväll blev vi äntligen klara. Det enda som egentligen saknas nu är en hylla på det enda rummet och persienner i båda rummen. Men det är sånt som får komma senare :) 
Eftersom vi hållt på hela helgen med rummen och i lördags höll vi på ändå in till sent på kvällen så fick jag jaga Kevin för att spika upp dom sista tavlorna, han var inte alls motiverad att göra klart. Men eftersom man är född till arbetsledare så eldade jag på honom och lyckades till slut med vissa lockelser att få upp det sista på väggarna. Eftersom tjejerna trillar in idag så ville jag att allting skulle vara färdigt och att dom inte skulle behöva bo i nåt halvfärdigt, dom har ju fått dela rum nu i nästan ett år så nu var det dags att få allt klart tyckte jag.
 
Vi hade några bakslag sådär i sista stund. Sånt man får räkna med. Jag hade ju planerat att ta ur sängarna ur deras fula sängstommar och sen bara sätta ben på dom och sen dra över sånt madrasskydd med volanger. Men när vi skulle ta ned den andra sängen så var det bara en madrass! Men för helvete! Jag fick ett smärre utbrott på Kevin eftersom han bara bidragit med diverse Ikeamöbler till vårt hushåll. Han hade inget annat än Ikea-skit när vi träffades. Ikea i all ära, men vissa saker tycker jag att man kan kosta på sig. Sånt som man ska använda mycket, såsom soffa och säng. Nu handlar vi inte mycket på Ikea alls. Kevin är nästan den som Ikea-vägrar mer än mig nu :) 
Ett annat bakslag var att den ena hyllan som vi hade sparat i vår ytter-källare hade blivit fuktskadad så den gick inte att återanvända. Vi hade sparat två likadana hyllor så tjejerna skulle ha var sin, men nu blir det till att hitta en ny till det ena rummet. Det var ganska bra ändå. Det var en gammal hylla som det var sågat i och det saknades bakstycke och lite så. Så det var egentligen bara bra att den blev fuktskadad så slapp vi behålla den :) Nu blir det till att hitta en ny på loppis. Vi skulle ha ett skrivbord till också, vi hade bara ett. Så helt plötsligt så snackar grannen på dörren och frågar om vi vill ha ett skrivbord! Det är taget! Det var vitt och fint så det passade utmärkt. Ibland ska man ha tur!
 
Så, i sista stund så gav vi oss ut på Blocket för att leta barn-säng. Hittade en bra och billig som fanns precis vid Kevins föräldrar så vi fick hem den med släpet igår. Så nu är det två sängstommar som står därhemma varav en med madrass till salu, någon som vill ha? :)
 
Kom ååååå köööööööp!! 
 
 

Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0