Det här med Jägermeister

Jag har ju en svaghet i livet. Jägermeister, stavas det. Det är en farlig svaghet kan jag säga.
 
I lördags körde vi lite finalschlager hemma hos oss och eftersom jag inköpt en helt ny Jäger-flaska på semestern så skulle den naturligtvis öppnas. Det visade sig senare att både den (och diverse andra flaskor ur både vårt och andras spritförråd) skulle öppnas och tömmas i en rasande fart. Detta resulterar ju nästan alltid i att man är nere någonstans på reptil-stadiet då vid 3-snåret på morgonen och på morgonen efter hittar man alltid nån som har glömt gå hem.
 
Det var även så denna gången och ungefär vid 2-tiden på natten så hjulade jag runt i hela vår trädgård, skrikandes "DETTA ÄR MITT, MITT, MITT, TÄNK ATT JAG ÄÄÄÄGER ALLT DETTA!!"
 
Ja. Det var det berömda reptil-stadiet som passerades där.
 
Ungefär en timme innan detta inträffade så kom vi ju på att vi ville ha cigg. Jag hade 1 som var undanstoppad i nåt skåp därhemma. Lillharpan hade 2. Detta räcker ju såklart inte långt när man är inne på bottenskrapet på den andra vinflaskan och när halva litern Jägermeister har gått åt. Så vi fick ju för oss att vi skulle smyga bort till mina föräldrar för att där finns ju stash med cigg. Jag kom ju till och med på att det finns i uterummet så vi behöver inte ens gå in i huset. Mina föräldrar är i Spanien och spelar golf, men har en kompis som passar huset. Och det var ju en jäkla tur att dom inte var hemma, min mamma hade vaknat diiiiirekt.
 
Jag lämnade dom andra ute på gatan och "smög" in i trädgården och in i uterummet.
 
Med betoning på smög.
 
Hur bra den där smygningen egentligen gick lär vi aldrig få veta. Om jag känner mig själv i det tillståndet så har jag säkert börjat med att gå rakt in i glasdörren, svurit åt den, snubblat in över alla tofflor som står uppradade precis innanför dörren och sen uppgett ett mindre glödjetjut när jag hittat ciggpaketet. Sen har jag sprungit ut, snubblat igen på tofflorna, naturligtvis, och sen smällt igen uterumsdörren, som alltid står öppen med ungeför 1 decimeter så att katten ska kunna komma in och lägga sig. Detta har ju i sin tur resulterat i att katten har stått och skrikit därutanför tidigt på morgonen och/eller börjat försöka öppna dörrän på framsidan genom att hoppa upp och trycka ned handtaget åtskilliga gånger. Mmmmm, mammas o pappas kompis har förmodligen vaknat till ett helvete. Men vi fick ju våra cigg, det var det viktigaste i det hela.
 
Jo, jag har ju slutat röka. Oftast. Men inte i lördags. :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0