Freeeeeeeeeedaaaaaaag!

Jaha, så var det fredag igen. Veckan har gått snabbt som fan. Har fått ett par frispel här på jobbet, känns som det är dags att börja se sig om efter något nytt. Eller bli gravid, vilket som. I varje fall så är situationen här inte okej. Chefer som inte vet hur man sköter om varken sin personal eller sina affärer. Meeeen, vi får väl se, har lite tentackler ute så förhoppningsvis hittar jag nåt nytt att göra inom en snar framtid.
 
Helgen ser jäkligt lugn ut än så länge. Sjuåringen åker iväg på gymnastikläger ikväll till Ängelholm. Hon var lite nervös imorse när jag frågade henne om det skulle bli roligt, men annars verkar hon läskigt oberörd. Men det kommer bli rikigt bra tror jag. Hoppas på att hon kan bli lite tajtare med sina gympa-kompisar, dom ska ju trots allt säkert göra detta många år till ihop. :)
På lördag ska vi ner till Skurup till en gammal kompis och hans tjej som precis fått en bebis. Ska bli trevligt, sexåringen får följa med dit och hänga lite och käka middag och sen på söndag är det fotboll för henne. Tänkte att hon och jag skulle fixa lite i trädgården i helgen. Kevin har tagit hem pallkragar som jag tänkte plantera lite småsaker i. Ska bli skoj! Ser ut att bli riktigt bra väder också så man kanske kan få lite solterapi i trädgården. Najs!
 
Sen har vi bestämt oss för att pausa med byggnationen av uterummet till nästa år eftersom det känns som ett jätteprojekt som kommer dra en massa pengar..... Ser ut som om vi måste dränera en del av huset i samband med att uterummet ska byggas och efter jätteprojektet med barnens rum så tror jag vi behöver lite andrum med lite småprojekt. Så istället ska vi fixa balkongen som vi har på framsidan. Teglet är lite frostskadat och fallet på klinkersen är fel så det rinner ner vatten i ytterkällaren, inte bra alls. Så vi ska dra upp det gamla kakel-skitet och lägga lite nytt och sen sätta ett frostat glasräcke istället med aluminiumstolpar. Kommer bli skitsnyggt! Och det känns inte som ett jätteprojekt heller. Tegelmuren håller på att rasa redan så den är liksom bara att knuffa på så ramlar den.. Och det är ingen jätte balkong så det kommer gå snabbt att lägga lite ny kakel där.
 
Det var en liten uppdatering från mig! Puss o Ciao!
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin Fennander Sahlberg

Rummen blev kanon & inte helt otippat föll min kärlek på Buddha ❤ Klokt val att inte dra på sig förstora projekt, samma stund som man avslutar ett.. Kan sluta med en Thaimout 😉
Ska bli kul att titta in här nu när jag har fått loss lite tid!
Ha en fin kväll!

2014-03-30 @ 21:27:39
URL: http://Wilhelmsro.com

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0