Ikea på en lördag - FML

Vi börjar ju så smått bli klara i vårt gamla garage som har blivit två barnrum. Kevin och hans pappa var och slängde en massa bråte igår som låg i trädgården som vi samlat på oss under renoveringens gång. Den äldste tjejen därhemma var iväg hela dan på teckenspråks-läger så jag och den lille tog tillfället i akt och körde ut till Ikea och träffade Tvillingmamman. Fy fan, säger jag bara, jag HATAR att gå på Ikea på helgen. En jävla massa folk och trångt. Hälften av Malmös befolkning ska äta billig lunch och fika för en femma. Jag saknar det gamla Ikea, mindre och hemtrevligare. 
Jaja, iallafall så smällde jag drygt 1500 spänn på nya grejer till tjejernas rum. Men jag tyckte att jag fick en hel del för pengarna. En massa förvaring, matta, korgar i olika slag, överkast, ja och en massa annat. Kevin och hans pappa var också på Ikea och köpte hem garderober till rummen så ikväll blir det lite blod, svett och tårar som det brukar bli när man ska montera Ikea-möbler :)



Innan det blir kväll ska vi dock hinna med brunch-kalas, fotbollsträning, kompislek, tvättning, städning och moppning av golv. Phew!

Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0