Sol, sol och åter sol

Livet blir så mycket härligare när solen står på. Vi har haft en sån sjukt fin och produktiv helg hemma så det är helt underbart!
 
I lördags så fixade jag med mina pallkragar som Kevin tog hem förra sommaren men som nu legat till sig och nu kände jag att det var dags att ta tag i det. Saker och ting måste ju gotta till sig först innan man utför det, det är ju allmänt känt. Detta var kanske i längsta laget, men jag skyller på att jag inte kände för att gräva upp gräsmattan mitt i November i -10 grader. 
 
Så nu är det planterat och klart, så jäkla härligt. Det blev sockerärtor, rädisor, bladpersilja, dill och gräslök. Börjar lite enkelt denna våren, kan bli att jag sätter mer till nästa säsong om jag orkar hålla på med det. Men detta känns överkomligt iallafall.  I lördags kväll var vi i Skurup hos en gammal kompis och hans tjej som fått en liten bebis. Han hade tagit planteringen en extra nivå måste jag säga! Zuccini och broccoli var några av grejerna som jag inte ens visste att man kunde sätta i Sverige :D
 
 
 Sen ska jag sätta lite vanliga blommor också. Lobelia har jag börjat med och sen ska det bli lavendel och nån annan rolig blomma som jag hittade i fröstället också.
 
Sen har vi gjort klart i vårt lilla förråd på framsidan. Vi fick en massa hyllor i döfint skick av vår granne som dom skulle kasta så Kevin sågade och hade sig och det blev skitbra till slut! Så nu är även däcken bytta och vinterdäcken har fått en bra plats inne i hörnan. Jag fick även packat upp alla mina heminrdningsgrejor som legat nedpackade sen vi flyttade in. Det är ju lite dåligt med förrådsutrymme i vårt älskade hus men nu när förrådet blev klart så har vi frigjort lite space så jag kan ha min egen lilla heminredningshörna :) (Det finns ju en del grejer, kan jag avslöja.)
 
Sjuåringen var iväg på gymnastikläger hela helgen så vi har haft det lugnt och skönt med bara sexåringen hemma, som vi knappt sett röken av för hon har varit ute med sina kompisar hela helgen. Hon kom in nån gång bara när hon hade ramlat i bäcken och behövde nya byxor. Det är så jäkla kul att dom hittat alla grannbarnen runt omkring, dom har verkligen roligt ihop.
 
Jaha, åter till arbetet då. 

Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0