Uppväxten och Eddie Meduza

Idag på jobbet så pratade nördarna om vad dom lyssnade på när dom var mindre (med tanke på att dom är mellan 19 och 23 så spelar vi inte riktigt i samma liga, men ändå) och kom fram till att det var Björn Rosenström som hägrade när dom var små. 
 
Äh, veklingar! Björn Rosenström är ju rena Madonnan jämfört vad jag och min granne lyssnade på när vi var små. När jag var mindre och precis börjat skolan så hade jag en granne som jag alltid umgicks med, hon bodde 2 hus ifrån mig och vi lekte alltid. När man var i den åldern så var det ju enklast att umgås med dom som bodde närmst. Hennes bror var ungefär 7-8 år äldre än oss och hade ju Onkel Kånkel och Eddie Meduzas plattor i mängder som vi satt och smyglyssnade på. Denna låten kan jag fortfarande gå och nynna på ibland, riktigt svängig! ;)
 
 
 
Vi pratade också om att dom brukade spela Nintendo 8 bitar och att det var riktigt vintage för dem. Jag och min granne spelade Commodore 64 hemma hos henne och hemma hos mig hade jag en Amiga 500. Jag hade ett sjukt roligt spel som hette Giana sisters som jag kommer ihåg fortfarande. Så jäkla spännande var det. Såg ut ungefär som Super Mario men jag kommer ihåg att jag tyckte att musiken var jätteobehaglig.
 
Min mamma gav bort mitt Nintendo, så jäkla arg jag blev på henne när jag letade efter det och hon tyckte att det var ju inget att spara. Hon skulle bara vetat hur poppis det fortfarande är...
 

Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0