"Bakisdag"

Efter ungefär 3 års av ihärdigt tjatande, och ibland knäbedjande, lyckades Kevin igår med konststycket att få med mig till gymmet. Jag har ju sedan vi träffades lagt på mig i runda slängar 7 kilo och på mig sätter det sig nästan bara som en bilring runt magen. Så igår bestämde han med Yoda och hennes man att vi skulle gymma. Det gick bra och var ändå ganska kul. 

Idag är en annan sak. 

Jag har nu varit ute och gått en bra runda för att träningsvärken skulle lossna lite. Eftersom det inte hjälpt att ligga blixtstilla sedan jag slog upp ögonen imorse så fick jag ju nu prova nåt annat. Och det hjälpte bättre. Då kunde jag också passa på att njuta av våra härliga omgivningar. 


Från vårt hus är det dryga 100 meter till Risebergaparken där Bulltofta börjar. Det är ett stort grönt område i Malmö som består av grusslingor och halva Malmös befolkning drar sig hit på helgerna för att springa eller promenera. 
Jag älskar vårt område och jag älskar att en sensommardag som idag bara gå runt och lyssna på musik och försöka hitta korna som finns där på sommaren. 
På vår sida Bulltofta så rinner även Risebergabäcken som jag och min bästis försökte fiska i när vi var små. Det gick sådär :)




Dagens musik

Efter att jag nu landat i soffan igen så har musklerna värmts upp lite så nu känns träningsvärken helt okej. 

Så nu får jag ju belöna mig. 

Med Kexchoklad. 

Och Ballerinakex. 

Smal kan jag bli en annan dag. 

Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0