Det här med att vara mammaledig

Då har jag snart varit mammaledig i 8 veckor + 1 vecka innan förlossningen där jag vilade upp min feta kropp. Alltså 9 veckor. Så här länge har jag aldrig varit ledig i hela mitt vuxna liv. Irländaren började jobba i måndags så denna veckan har jag fått roa mig själv och det har väl gått ganska bra. Eller vem försöker jag lura.. jag är UTTRÅKAD REDAN! Det här med att inte jobba är verkligen inte min grej och jag ska vara hemma 6 månander till..
 
Eftersom storken lämnade av världens tröttaste bebis här som fortfarande sover ca 95% av dygnet så behöver jag ju inte underhålla honom speciellt mycket. Och eftersom jag också älskar att sova så lägger jag mig oftast bredvid honom och håller honom lite sällskap i drömmarnas värld. Onödigt att han ska ligga där själv och tryna liksom.. Det kommer säkert att bli annorlunda bara inom några veckor när han växer, men just nu så gör vi inte mycket på dagarna. Vi har träffat lite kompisar och hängt hemma vid poolen lite. Jag har till och med sytt gardiner till uterummet. Powerwalkar gör vi en bra stund varje dag, och jag funderar på att dumpa av honom hemma hos mamma och sticka och träna på Friskis nån gång i veckan också.
 
Men förutom det så har jag inte mer att göra. Tips? 

Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0