Livet po en pinne

Hej!
 
Nu har vi hunnit spendera 6 veckor hemma med vår bebis! Helt sjukt. Tiden har gått såå fort och hela sommaren har bara sprungit förbi. På måndag börjat Kevin jobba igen och jag blir ensam hemma med den lille hela dagarna. Då ska vi ut och börja powerwalka och bli av med de sista gravidkilona och helst även sambokilona som jag la på mig innan jag blev gravid.. så fort han är lite större så tänkte jag lämna honom hemma hos mamma så kan jag sticka och träna ett par timmar. Min mamma har blivit en riktig mormor som bytar blöjor och syr lakan och grejer, det är kul att dom tar plats i hans liv. Min mormor har varit en väldigt stor del av mitt liv och jag vill att min mamma och pappa ska bli det i hans liv också. Det är ju nästan oundvikligt, eftersom vi bor ett kvarter ifrån varandra :D
 



 Denna veckan är vi "barnlediga" och tjejerna kommer igen imorgon kväll. Nästa vecka är det ridläger för den stora och fritidsdags för den lille så det blir för mig att börja passa tider på morgonen, vilket inte är det lättaste med en bebis som inte alls är van vid att passa en enda tid i sitt liv.. men det ska nog gå! 
 
Idag är Kevin på reunion med sina gamla kompisar från skolan och jag och bebis ligger på soffan och kollar på Magic Mike, perfekt "tjejkväll" :D 
Idag har vi varit uppe i stan med Lillharpan och L och kollat på Pride-tåget som gick genom Malmö centum. Kul att se! Mindre kul är att vänsteraktivister gör det till deras parad, det gillar vi inte alls! Sen tog vi en fika i solen vid Hansacompagniet och eftersom jag och Lillharpan har världens sämsta pigment så brände vi oss naturligtvis. Nu sitter jag här med min Rudolf-näsa och bebisen bara ligger och flinar åt mig... känns det som iallafall..



 
Der här med amningen har vi lagt ner. Det gjorde för ont och jag tänker inte må psykiskt dåligt varje gång jag ska mata honom.. så nu pumpar jag lite och så ger vi resten ersättning. Det är ganska bekvämt också, man ser exakt hur mycket han får i sig och så kan Kevin ta honom själv också. Det är naturligtvis tråkigt att det inte fungerade, jag var helt inställd på att amma, men men.. han kommer förhoppningsvis klara sig med denna lösningen också.
 
Nu börjar dom strippa på tv, adiieu!




Kommentarer
Postat av: Manuella

Vilken goding!
Angående amningen så oroa dig inte....jag kunde inte amma någon av mina tjejer då de ej tog brösten hur mycket vi än kämpade. Tillsist så var jag ett vrak varje gång jag skull lägga till dem till bröstet, så då sa amningsjouren att det var lika bra att jag la ner det. Bättre pumpa och ge det tillsammans med ersättning och att det blir en mysig stund tillsammans med sitt barn där man knyter an än att man är ett känslosamt vrak varje gång det är matdags.

Mina har växt fint och mått hur bra som helst på ersättning, samt att de har en jätte tajt relation med BÅDA av oss föräldrar, någon som jag såg stor skillnad på när de var mindre och man träffa vänner med barn i samma ålder som endast ammades. Där var det i huvudsak mamman som stod för tryggheten. Hos oss har det alltid varit ganska delat, vilket jag tror bottnar mycket i flaskmatningen. Mina erfarenheter och slutsatser förstås ;-).

Kram på er!

2015-08-17 @ 14:20:10

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0