Uterum, tjooohooooo!

Då var byggnationen av uterummet i full gång. Eftersom toaletten på entréplan nu är helt färdig så satte Kevin och pappa igång förra helgen med att snickra lite på uterummet. Alltså, jag tror inte riktigt ni förstår hur skönt det kommer att bli med ett uterum. SÅ JÄVLA SKÖNT!
Kevin har fått en liten nytändning nu också på snickrandet. Han tyckte det var ganska tråkigt med badrummet. Allt kladd med fix och fog och kaklingen med världens tjockaste kakelskivor som skulle skäras och gick sönder och skit. Men nu när han får slå med sin lilla hammare och dricka öl, barbröstad i trädgården, då trivs han :)
 


Igår så var mamma och pappa på Nordea Masters och kollade så vi fick ingen hjälp då. Jag fick rycka in och hjälpa Kevin och måla lite. Det är ju typ det jag kan göra nu. Det har hänt nånting med mina händer och armar. Dom somnar stenhårt när jag sover och sen när jag ska väcka dom så får jag fruktansvärt ont. på dagarna kan jag knappt böja fingrarna för dom är så svullna och gör ont. Ja, det är väl en gravidkrämpa som försvinner så fort den lille är ute, hoppas på det. Ni ska se mina trästockar till fötter, herregud. Jag kommer inte i några skor alls förutom mina inneskor på jobbet så dom får jag gå i alltid.Dom och foppatofflorna. Men Lillharpan har förbjudit mig att använda foppatofflor så det är uteslutet utanför hemmets vrå.


 
Iallafall så är stommen uppe till uterummet nu och det går undan, nu ska snart takstolarna sättas. Nu är vi dessutom barnfria i nästan tre veckor eftersom barnen åker iväg på kollo så då går det att lägga mer tid på det. Så kul det kommer att bli för dem, jag vill också åka på kollo! När jag var ung och kroppen höll för att spela fotboll så var det Höllvikenlägret man längtade efter hela året om. Jag älskade att åka på läger! Så mysigt och spännande, och det bästa av allt var ju discot och spökrundan sista kvällen innan man skulle åka hem :)

Hoppas bara vädret håller sig någorlunda bra så dom kan bada och hitta på en massa kul!
 
 

Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0