Känslan av att gå utanför dörren med rena kläder

Eftersom jag har en mor och en far som dels är pensionärer båda två och dels är fruktansvärt hygglo så passar Dom Colin X antal timmar varje vecka. Så även idag när jag tänkte bege mig iväg till Friskis och svettas bort lite mammamage. 

Under alla 7,5 månaderna som jag och C varit ihop här hemma så har han kräkts i mängder. Nu när han börjat äta riktig mat är det bara en bråkdel kräks mot vad det var innan. Men dock så kräks det litegrann i tid och otid. 

Idag när jag då tänkte att jag skulle gå utanför hemmets dörrar och faktiskt kanske råka stöta på en främling eller två så tog jag på mig rena kläder. Cirka en kvart efter påklädning så går vi utanför dörren och hem till mor och far för att dumpa bebis och bege mig till träning. 

Jag tittar mig i spegeln på vägen ut. 

Min tröja har utsmetade snorfläckar på båda axlarna och på byxorna sitter det en stor fet kräkfläck i en knävecket. KNÄVECKET!! HUR ÄR DET MÖJLIGT?!

Skitsamma. 
 
Självrespekten hos random mammaledig mor är -36743 så jag bara suckar och hoppar in i bilen. 

Bättre lycka nästa gång. 

Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0